Islam dihina di malaysia

bantah ifc

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat
kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang terhadap
pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan
signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga
minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni
dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC
ini adalah musuh Islam di M`sia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?…Depa send memorandum kepada PM
minta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam
perlembagaan Malaysia..
Antaranya:
1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun – Tu dia tuan-tuan.
Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, “Hang nak ikut ugama apa?”…Kalau dia kata nak jadi
hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.
2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum
identiti
agama – maknanya, perkataan “Islam” yang ada kat mykad kita itu, depa
minta di”tiada”kan.
3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk Islam.
4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,
mestilah
dia tukar agama kepada bukan Islam.
5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan Islam.
6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat
hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.
7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain –
mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni
bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah
nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?…Kalau takdak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar.
8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.
9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.
10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran
lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.
11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible
dalam
bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.
12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di
Malaysia?
…lagi 3 ana tak ingat, antum boleh refer dalam majalah Millenium Muslim.

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?…Datuk Harussani tegur PM
dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya
dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?….Depa kata kat
Mufti Perak, “Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!”…Datuk Harussani balas dalam majalah “Millenium Muslim”,
katanya, “Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,
maka inilah hadiahnya!”…Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang
lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut
sampai tak boleh nak buka!
————————————————————————-

[3] Kata al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: “Sepertimana yang Tartar
berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja
mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak
yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil daripada
syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.

Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa
nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak
cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah Rasulullah,
sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum
selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir
al-Quran al-‘Azim oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70. Cetakan
Beirut)

Allahu ta`ala `alam.
16 Februari 2006


**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE “DIWAJIBKAN” POST KEPADA SAUDARA MUSLIM LAINNYA..
KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD… SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT TAHU
TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM…

This entry was posted in Umum.

6 comments on “Islam dihina di malaysia

  1. arra says:

    bersama kita bersatu menghalangnya….PEACE FOR FREEDOM

  2. jaffrizaini says:

    PM kita masih waras juga ramai ahli Dewan Rakyat (serta orang2 Islam yang mengundinya mereka) yang teguh menentang.Tarik rambut dalam tepung dan jangan lupa mohon dan doalah kepada Nya.

  3. ayam golek says:

    Bangang punya IFC..kalau tak silap aku idea ni datang dari para peguam termasuklah ada tu orang melayu juga..go to @#R%$#^%^% kalau aku tahu sape yang menyokong idea ni…tahula aku apa nak buat..

  4. goreng says:

    Dah kalau x nak undang-undang islam kat malaysia pergi berambus jangan duk sini. macam bagus sangat korang punye undang2 memang kafir laknat punya IFC.

  5. zzz says:

    umat islam yg x amalkn cr hdp islam mcm mn plak??? org islam kn sntiasa amalkn cr hdp islam spnjg hdp, bkn stkt mrh bl ada kes2 camni…undang2 islam pon x trtegak….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s