Dialog antara askar israel(yahudi) dgn pelajar malaysia

askar yahudi : dari mana?
m’sia student: Malaysia

askar yahudi : agama aper?
m’sia student : islam
askar yahudi : ( bercakap dlm bahsa yahudi kepada rakan…membelek..
melihat pelajar malaysia atas dan bawah)

askar yahudi : ooo…islam..mcm mane keadaan islam diMalaysia??
m’sia student : ok, alhamdulilah….

askar yahudi : maksud aku, MCM MANE KEADAAN MASJID KETIKA
SOLAT SUBUH DI MALAYSIA…
ADAKAH PENUH SEPERTI SOLAT JUMAAT…(very curious)
m’sia student : adalah dlm dua tiga kerat, kipas dan tiang masjid lebih
banyak dari jemmah…

askar yahudi : (lega ,sambil tergelak) dan berkata SELAGI SOLAT SUBUH
UMMAT ISLAM DIDUNIA INI TIDAK PADAT/DIHADIRI/
SERAMAI SOLAT JUMMAT MAKA, MASJID AL-AKSAR(BAITULMAKDIS) INI AKAN KEKAL DLM TANGAN YAHUDI, DAN DUNIA INI AKAN KAMI KUASAI….
dan askar yahudi itu terus membenarkan kami memasuki israel untuk ke palestin…(askar yahudi masih tergelak dgn gumbiranya)

so, moral of the story:

yahudi zionis pon paham dan tahu akan kepentingan solat berjemaah…
sbb dgn SOLAT BERJEMAAH SETIAP WAKTU ITULAH YANG AKAN MENYATUKAN UMMAT ISLAM HARI INI…..

MARI KITA SEMUA BERAZAM UNTUK MEMENUHKAN MASJID PADA SETIAP WAKTU SOLAT… SBB KESANNYA ADALAH SANGAT2 MENAKJUBKAN…

sbb kemunculan imam mahadi dan turunnye isa al-masih adalah pasti, tapi adakah akan tertulis nama kiter dlm buku catitan nanti sebagai ummat yg bersama mengimarahkan masjid(rumah Allah)….

kiter kene bermula dari sekarang(mengimarahkan masjid), sbb takut nak cucu kita nnati yang akan hidup zaman tersebut…(sediakan payung sebelum hujan)

saya bercakap untuk diri saya…

wasalam

petikan dari forum

This entry was posted in Agama.

6 comments on “Dialog antara askar israel(yahudi) dgn pelajar malaysia

  1. Hafiz Osman says:

    Ko reka reka sendiri dialog ni…bengong

  2. Hafiz Osman says:

    Jangan la nak reka2 cerita.Kot ye pun nak tunjukkan Yahudi tu buat konspirasi cari la benda yang lebih ilmiah…ni reka reka…

    Buat pengetahuan korang,orang Yahudi memang ada tinggal di Malaysia,kawasan sekitar Kuala Lumpur & Petaling Jaya….pada tiap tiap tahun mereka akan berkumpul di suatu lokasi rahsia di PJ,berhimpun untuk upacara keagamaan Yahudi,dipimpin oleh Rabbi Leibel………

    Jadilah orang yang ada ilmu sebelum nak buat sebarang statement.Jangan nampak lekeh sangat!

    • bigakil says:

      pentingkh kebenaran cerita tu.ambik moral cerita tu dah ler.yg patut direnungkn adalah apa yg tersirat bukan yg tersurat..

      Hafiz Osman :Jangan la nak reka2 cerita.Kot ye pun nak tunjukkan Yahudi tu buat konspirasi cari la benda yang lebih ilmiah…ni reka reka…
      Buat pengetahuan korang,orang Yahudi memang ada tinggal di Malaysia,kawasan sekitar Kuala Lumpur & Petaling Jaya….pada tiap tiap tahun mereka akan berkumpul di suatu lokasi rahsia di PJ,berhimpun untuk upacara keagamaan Yahudi,dipimpin oleh Rabbi Leibel………
      Jadilah orang yang ada ilmu sebelum nak buat sebarang statement.Jangan nampak lekeh sangat!

  3. Taiko says:

    wujudnya konspirasi dikalangan puak2 yahudi utk menjatuhkan umat islam, bukan nk mereka-reka, tp 2 suma kebenaran terdapat di dlm al-quran mengenai puak2 yahudi dan nasrani sebagai musuh islam, cuma umat islam skg x ambik kisah benda2 yg mcm 2. kalau x percaya cuba renungkan kata2 saya ni: kenapa setiap peperangan kebanyakkannya melibat org yg beragama islam dan knp x agama lain. cthnya: palestine, afghanistan, selatan thailand, iraq dan terdapat byk lg dan di dlm peperangan itu terdapat byk para2 ulamak yg dibunuh dan pada masa yg sama mereka menyebar fahaman2 mereka yg telah melemah umat islam sekarang. (apakah fahaman2 itu?).

  4. zzz says:

    psl slt subuh brjemaah tu mmg org yahudi tkt sgt kt org islam kalu btoi2 trjadi, jd plak mcm slt jumaat smpai x ckp ruang nk slt…aku ni slalu gak trlps brjemaah subuh (slt gak tp sorg2 la), insyaallah akn di try lg utk brjaya, doakan sy…

  5. rasid says:

    Betul Mahadi sedang dan akan muncul di Malaysia dan tunggu khabar gembira akan sayaa continue cerita itu dari masa ke semasa .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s