Surat Untuk Abang VS Surat Untuk Ayang

Dear abang,

ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik kekampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jaga lah diri abang dan kereta abang baik-baik… cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini…

kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam…

abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance..ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri

kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada

kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak

paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe..

jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak..

pesanan ayang.. :-

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

love,
ayang

—————————————

dear ayang,

bukan lah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang nnti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta..

abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja…lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun..

nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang.. pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah.. tu lah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm80k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm80k..tapi demi ayang abang wat jugak..

sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer phsm.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu…pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer ..

tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang.. nnti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana.. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit.. kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu… biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital..

abang kene tanduk xpe.. jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang kesian tapi muka ayang lepas jatuh longkang tu xleh abang nak bayang kan cam mana….tgk laa sendiri gambar tu..

ok lah ayang.. nnti lepas cuti skolah kita jumpa lagi eah.. bye ayang

love,
abang

DOA UNTUK KAHWIN~( buang tebiat ke aper??..)

> > “Ya Allah, kalau dia memang  jodohku,
> > jodohkanlah……
> >
> > Tapi kalau bukan jodohku,
> > jodohkanlah jugak…..
> >
> > Jika dia tidak berjodoh dgnku,
> > maka jadikanlah kami jodoh….
> >
> > Kalau dia bukan jodohku,
> > jangan sampai dia dapat jodoh yg
lain, selain ku…..
> >
> > Kalau dia tidak bisa di jodohkan
dgn ku,
> > jangan sampai dia dpt jodoh yg
lain,
> > biarkan dia tidak berjodoh sama spt
diriku…..
> >
> > Dan saat dia telah tidak memiliki
jodoh,
> > jodohkanlah kami kembali…..
> >
> > Kalau dia berjodoh dgn org lain,
> > putuskanlah!
> > Jodohkanlah dgn ku…..
> >
> > Jika dia tetap menjadi jodoh
orglain,
> > biar org itu ketemu jodoh dgn yg
lain dulu dan
> > kemudian jodohkan kembali dia dgn
ku…..(nak nak sangat ni..!!!.)
> >
> > AMIN……..
> >
> > cubalah.

> > kalau tak dapat
> jugak.akan ku tuliskan doa yang baru..heheh
> > good luck bebeh!!._,___

Dialog antara askar israel(yahudi) dgn pelajar malaysia

askar yahudi : dari mana?
m’sia student: Malaysia

askar yahudi : agama aper?
m’sia student : islam
askar yahudi : ( bercakap dlm bahsa yahudi kepada rakan…membelek..
melihat pelajar malaysia atas dan bawah)

askar yahudi : ooo…islam..mcm mane keadaan islam diMalaysia??
m’sia student : ok, alhamdulilah….

askar yahudi : maksud aku, MCM MANE KEADAAN MASJID KETIKA
SOLAT SUBUH DI MALAYSIA…
ADAKAH PENUH SEPERTI SOLAT JUMAAT…(very curious)
m’sia student : adalah dlm dua tiga kerat, kipas dan tiang masjid lebih
banyak dari jemmah…

askar yahudi : (lega ,sambil tergelak) dan berkata SELAGI SOLAT SUBUH
UMMAT ISLAM DIDUNIA INI TIDAK PADAT/DIHADIRI/
SERAMAI SOLAT JUMMAT MAKA, MASJID AL-AKSAR(BAITULMAKDIS) INI AKAN KEKAL DLM TANGAN YAHUDI, DAN DUNIA INI AKAN KAMI KUASAI….
dan askar yahudi itu terus membenarkan kami memasuki israel untuk ke palestin…(askar yahudi masih tergelak dgn gumbiranya)

so, moral of the story:

yahudi zionis pon paham dan tahu akan kepentingan solat berjemaah…
sbb dgn SOLAT BERJEMAAH SETIAP WAKTU ITULAH YANG AKAN MENYATUKAN UMMAT ISLAM HARI INI…..

MARI KITA SEMUA BERAZAM UNTUK MEMENUHKAN MASJID PADA SETIAP WAKTU SOLAT… SBB KESANNYA ADALAH SANGAT2 MENAKJUBKAN…

sbb kemunculan imam mahadi dan turunnye isa al-masih adalah pasti, tapi adakah akan tertulis nama kiter dlm buku catitan nanti sebagai ummat yg bersama mengimarahkan masjid(rumah Allah)….

kiter kene bermula dari sekarang(mengimarahkan masjid), sbb takut nak cucu kita nnati yang akan hidup zaman tersebut…(sediakan payung sebelum hujan)

saya bercakap untuk diri saya…

wasalam

petikan dari forum

alat pengesan laptop

Tahukah anda ada alat detector laptop, handphone dan sewaktu dengannya…

jadi dengan alat detector ini pencuri boleh mengesan apa2 signal cam notebook dan hp…

jadi kepada pemilik laptop dan hp yang mahal2 berhati-hatilah…. jagalah barang2 anda sebelum ia hilang…

Jangan Makan Sardin

Assalamualaikum wbh

Saya dilahirkan dari keluarga miskin. Ibu bapa saya mengusahakan kebun getah. Waktu kecil, apabila ibu atau bapa membeli ikan sardin dalam tin, ia seperti satu makanan mewah. Sejak kecil memang saya suka makan sardin. Apatah lagi kalau masakan sardin yang dimasak oleh arwah ibu. Walau pun saya suka makan sardin, namun tidak berpeluang makan dengan kerap maklumlah bagi keluarga saya ketika itu, ia dianggap mahal.

Harga ikan sardin dalam tin pada hari ini dikira amat murah. Dalam lingkungan RM3 – RM4 sudah dapat satu tin sardin bersaiz besar. Kalau nak dibandingkan dengan membeli ikan kembung segar di pasar, rasanya lebih mudah dan murah membeli ikan sardin dalam tin. Tidak perlu memproses buang perut dan membasuh dan membubuh garam dan kunyit. Pendek kata, kalau beli ikan sardin, buka penutup, potongkan sedikit bawang dan tumiskan dengan cili, dalam tempuh yang singkat sudah siap lauk ikan sardin.

Tabiaat suka makan sardin saya berterusan sesudah kahwin. Namun tidak kerap kerana isteri kurang gemar ikan sardin. Setelah saya berkenalan dan berguru dengan arwah guru, barulah saya terpaksa berhenti terus dari makan ikan sardin. Arwah guru saya bertegas memberikan arahan kepada saya “JANGAN MAKAN IKAN SARDIN”. Satu ketika setelah lama tidak makan ikan sardin, sewaktu saya makan tengahari bersama arwah guru, saya sangat terliur untuk makan lauk ikan sardin. Saya mengambil sepotong ikan sardin. Selepas itu, arwah guru saya tidak mahu bercakap dengan saya untuk beberapa jam kerana sangat marah kepada saya kerana mengambil lauk ikan sardin.

Lama kelamaan saya terpaksa belajar untuk tidak makan lagi ikan sardin. Alhamdulillah dengan pengalaman yang Allah berikan sepanjang bersama arwah guru dan terlibat dengan beberapa kes orang yang suka makan sardin, akhirnya kini saya memandang sangat jijik ikan sardin. Saya tidak akan memakan karipap ikan sardin dan sandwic sardin yang dihidangkan setiap kali mesyuarat di pejabat saya.

Mari kita lihat ikan sardin. Sewaktu saya suka makan ikan sardin dahulu, saya sangat suka makan bahagian tulang ikan sardin kerana ia lembut. Bagaimanakah ikan sardin ini diproses sehingga semua tulangnya menjadi lembut??. Kalau kita membuat eksperimen sains yang mudah di rumah dengan merebus seekor ikan kembung selama 3 hari 3 malam secara berterusan, insya-Allah akan kita dapati bahawa tulang ikan kembung ini tidak akan lembut. Mari kita ubah eksperimen ini dengan menggunakan pressure cooker memasak ikan kembung tersebut selama 3 hari 3 malam juga. Keputusannya akan tetap sama, tulang ikan kembung ini akan tetap keras.

Apa yang ingin saya persoalkan di sini ialah mengapa tulang ikan sardin ini sedia lembut apabila dikeluarkan dari tinnya? Jawapannya ialah sudah tentu terdapat bahan kimia khas yang dimasukkan ke dalam tin ikan sardin ini yang telah bertindak balas dengan tulang ikan ini sehingga menjadikan tulang ini lembut. Mengikut arwah guru saya, bahan kimia inilah yang menjadi ancaman kepada manusia apabila mereka memakan ikan sardin.

Apakah ancaman kepada manusia apabila memakan ikan sardin? Pemerhatian pertama atau kes pertama yang gunakan sebagai bahan bukti buruknya amalan makan sardin ialah kes seorang jiran saya yang terpaksa dibuang keseluruhan rahimnya kerana ketumbuhan fibroid di dalam rahimnya. Semenjak sekian lama saya berjiran dengan hamba Allah ini, saya memang tahu melalui anak-anak saya yang kerap ke rumahnya bahawa hamba Allah ini memang gemar memakan ikan sardin dan mee maggi. Maklumlah bagi seorang wanita dengan kerjaya besar yang sentiasa sibuk dan tiada orang gaji, penyelesaian mudah ialah memasak nasi berlauk ikan sardin dan kalau ingin lebih ringkas, stok mee maggi sentiasa tersedia.

Hamba Allah ini telah kehilangan rahimnya semenjak usianya awal 40an. Begitulah, jikalau kerap seseorang terutama sekali orang perempuan gemar makan sardin, jawapannya, pelbagai tumor seperti fibroid di dalam rahim akan insya-Allah diberikan oleh Allah. Fibroid sebenarnya adalah sejenis kanser benign yang tidak merebak ke bahagian lain tubuh. Sebenarnya berdasarkan pemerhatian-pemerhatian lalu ini boleh dirumuskan seolah-olah di dalam tin ikan sardin terdapat sejenis bahan kimia yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser). Apabila kerap dan sudah cukup tempuhnya, ia akan menyebabkan tumor atau kanser samaada benign atau malignan. Namun dalam pemerhatian saya ia banyak menyebabkan fibroid dalam rahim dan tumor.

Antara sampel kajian saya yang suka dan kerap makan sardin ialah seorang hamba Allah yang secara tiba-tiba sewaktu mengandungkan anak keduanya iaitu seorang anak perempuan tiba-tiba mengidam makan ikan sardin. Hampir setiap hari sepanjang mengandungkan anak perempuannya ini hamba Allah ini akan makan ikan sardin. Akibat dari tabiaat ini, sebaik sahaja anak perempuan keduanya ini dilahirkan, terdapat ketumbuhan pada rahim bayi perempuan ini. Pembedahan terpaksa dilakukan ketika bayi ini berusia kalau tidak silap saya 3 bulan. Begitulah azab diperolehi dari tabiaat gemar makan ikan sardin. Namun saya bersyukur kepada Allah swt kerana sebenarnya isu makan ikan sardin inilah yang antara menjadi punca sehingga akhirnya hamba Allah ini belajar ilmu agama dari saya sehingga pelbagai amalan syirik dan tangkalnya alhamdulillah telah dapat dibuang. Hamba Allah ini kini alhamdulillah telah menjadi antara murid saya yang banyak sekali mendapat pelbagai rahmat dari Allah walaupun dahulunya jahil.

Sebagai latihan pengukuhan kepada para pembaca budiman semua, cuba lah buat sedikit kajian ke atas mana-mana kenalan atau saudara mara yang pernah mengalami sebarang kes tumor atau fibroid dan selepas itu kajilah sejarah permakanan mereka ini. Kemungkinan besar mereka ini memang gemar dan kerap makan ikan sardin. Dengan itu marilah pembaca sekelian memboikot makan ikan sardin semoga insya-Allah dijauhkan Allah dari terkena sebarang penyakit berkaitan tumor, fibroid atau sebarang penyakit kanser lainnya.

Sekian untuk kali ini. INGAT, jangan makan ikan sardin.

Wassalam wallahualam

BERSENAMLAH NTUK KESIHATAN ANDA

Sesuai untuk kau yang sedang mengantuk atau tertekan di pejabat.
Lakukan dalam masa 7 minit sahaja.
Selamat mencuba :p

1) Senaman ala taichi, sebagai warming up.
Image Hosted by ImageShack.us
2) Untuk melegakan bahu dan leher.
Image Hosted by ImageShack.us
3) Waa waa waa..
Image Hosted by ImageShack.us
4) Gerak ke kanan, kemudian ke kiri.
Image Hosted by ImageShack.us
5) Gerak ke kiri, kemudian ke kanan.
Image Hosted by ImageShack.us
6) Ikut je. Jangan terpusing kepala sudah..
Image Hosted by ImageShack.us
7) Tepuk kuat-kuat di dahi. Erk!
Image Hosted by ImageShack.us
8) Buat gerakan tangan dan badan. Buat macam happy aje..
Image Hosted by ImageShack.us
9) Kemudian goyang-goyang kaki dan badan sikit. Buat macam tiada masalah.
Image Hosted by ImageShack.us
10) Buat secara aggresive pula. Jangan peduli apa orang lain kata.
Image Hosted by ImageShack.us
11) Hilangkan semua stress.
Image Hosted by ImageShack.us
12) Pusingkan kepala.
Image Hosted by ImageShack.us
13) Tengok muka di cermin sambil goyang-goyang. Lawa tak?
Image Hosted by ImageShack.us
14) Akhir sekali, buat joget kucing.
Image Hosted by ImageShack.us
Haa, hilang tak tekanan tu semua? Hehehe ;)

Protokol ke 10 Yahudi

Seminit untuk kita beringat... DIINGATKAN SEMULA supaya tak lupa...

Protokol ke 10 Yahudi mengandungi 8 perkara....

1.. Song....
Lagu-lagu yang menghiburkan.. jika ada anak-anak yang tak tau mengucap..
tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang panjang berjela... Ada
anak-anak yang tak hafal Fatihah.... tapi boleh mengingati lagu Siti
Nurhaliza yang panjangnya berdepa depa..... berjaya sudah Yahudi....
Hingga kita terfikir..... bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?

2. ...Sex.....
Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex dimana-mana.. di kaca tv,
dalam filem, dalam iklan... babak sex amat lumrah.. kekadang adegan sex
tak diperlukan, tetapi diselitkan jua sehingga ada orang menonton filem
hanya kerana ada adegan sex... filem 18SX amat laris berbanding filem U.
.. VCD lucah mudah didapati... dan harganya amat murah... Adakah filem
yang tiada adegan sex? Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi
laknatullah......

3. ...Smoke....
Rokok.. menjadi kegilaan para remaja... sehingga dikatakan tidak moden
jika tidak merokok... malah sekarang merokok menjadi budaya bagi
mana-mana perempuan yang kononnya mau digelar "up to date".. Dulu yang
merokok ini golongan pelacur saja.... ataupun penari kabaret.... (aku
tengok dari filem P Ramlee).... Syabas yahudi... berjaya lagi kamu....

4. .....Sport...
Pelbagai jenis sukan ditonjolkan dan lelaki dengan perempuan sama-sama
berlumba mencari nama dalam sukan... hinggakan sekarang bola sepak pun
perempuan main juga.. Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali,
sembahyang pun banyak yang miss... bukan yang bermain sahaja tak
sembahyang... yang menonton pun tak sembahyang juga... Kalau menonton di
rumah... akan lambat sembahyang sebab takut tak nampak macam mana masuk
GOL.... Yahudi gol lagi.... sampai ada ulamak kata... kerana sukan..
sembahyang boleh tangguh... Masya-Allah,..

5. .. Fun..
Hiburan...di mana-mana kita dapat hiburan yang melalaikan.... Kalau kita
lihat dalam 100 majalah.. mungkin 99 adalah majalah hiburan..
termasuklah majalah mangga... yang menayangkan buah mangga artis
perempuan.... Kalau ada konsert.... sanggup orang Islam bertandang
hingga menghabiskan banyak wang dan bila ke konsert.... pelbagai maksiat
akan diselit masuk.... Yahudi terhibur lagi....

6.... Female...
Perempuan...tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan..terutama dalam
iklan..yang kadang-kadang tidak ada kena mengena dengan perempuan...
Kalau kita ke kedai bateri kereta.... di hadapan bateri terpampang gadis
sunti separuh bogel beraksi... apa kena mengena bateri kereta dengan
perempuan?..
kalau iklan Modess... perempuan ada patutlah... Yahudi bersorak
lagi.....

7...Fashion....
Fesyen terutama perempuan yang bermacam- macam.. sehinggakan kalau pakai
tudung pun mereka dah tak menutup aurat.... Macam mana dikatakan
bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat yang kekadang
menampakkan pusat?
Yang mewarnakan rambut lagi teruklah... Buat apa bertudung kalau rambut
diwarnakan.... Bila warnakan rambut.. mestilah tidak bertudung sebab
kalau bertudung.. bagaimana nak menayangkan warna rambut yang terkini
itu...
Kalau dah rambut diwarnakan... sembahyang pun tak sah... malah mandi
hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air... itu tak
kira yang cukur bulu kening lagi... Yahudi ketawa lagi....Umat islam
sudah jadi macam Yahudi....

8. .. Food..Makanan..
Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasukalah
McD , Kentucky , Pizza hut... dan seribu satu macam lagi... Buah kurma
yang menjadi makanan Rasulullah dipandang hina.... masuk rumah pun
setahun sekali bila bulan Ramadan... tapi makanan Barat menjadi
kebanggaan... Bila makanan datang dari Barat.. adakah kita yakin tentang
halalnya? Contohnya Kentucky .. rempahnya datang dari Amerika.... siapa
nak pergi check...
halal ke tidak? Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap...
Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja macam yahudi... tetapi
berfikiran pun macam yahudi... Nauzubillah.....Yahudi makan Islam
lagi...

Itu baru protokol yang ke 10......yang lain-lain entah macam-macam
lagi....
aku cinta Malaysia ...... tapi lebih cintakan ALLAH..... oleh itu, jika
berlaku pertembungan antara kepentingan manusia dengan kepentingan
Allah......

DAHULUKAN KEPENTINGAN ALLAH!!!

Wallahualam